donderdag 30 januari 2014

Hartjes vouwen tutorial

Volgens mij heb ik al eens eerder geschreven 
dat Pinterest een onuitputtelijke bron 
van inspiratie vormt. 
Tegelijkertijd wordt je er ook wel eens moedeloos van, 
denk je iets origineels bedacht te hebben 
kom je het een een paar weken later 
in net een andere vorm tegen bij een andere Pinner... 
so far for all orginal ideas. 

Blijkbaar hebben we toch een soort van 
collectieve inspiratie 
waardoor er op verschillende plekken 
ongeveer dezelfde dingen ontstaan. 
Of zien we ongemerkt zo veel wat we opslaan 
wat we later gebruiken 
bij het creëren van dingen? 
Ik weet het niet, heb mezelf afgeleerd 
om me hier erg druk over te maken. 
En ik ben blijkbaar 
die deze gedachte heeft gehad!

Maar toch kom ik nog regelmatig iets tegen 
wat echt origineel is (voor mij dan), 
en dan denk ik o, gelukkig! 


Zo niet deze hartjes, 
al had ik ze al jaren niet meer gezien.
Lang, lang geleden 
op de middelbare school,
vouwden we ze uit verveling 
nadat we onze eigen agenda, 
en die van elkaar vol geschreven hadden met 
allerlei toentertijd belangrijke zaken! 

Twee weken geleden waren ze er ineens weer, 
zomaar, met vouwinstructie, 
op Pinterest. Leuk! 
Had toch niks te doen 
(lees, moest een stapel was wegstrijken) 

Tijd vinden om er een blog tutorial van te maken was vers 2. 
Nu pas tijd voor gemaakt!



Knip een vel papier in gelijke stroken, 
ik heb hier een 2 grote vouwblaadjes gebruikt 
en deze in 6 stroken geknipt. 


Vouw vervolgens de strook driehoeksgewijs op tot het einde. 
Zie de foto's. 


Op het einde hou je een vierkante over, 
vouw die zijde ook in een driehoek 
zodat je een soort van piramide krijgt 


Steek vervolgens het dunne driehoekje 
aan de andere kant ertussen 
(het kan zijn dat je een beetje bij moet knippen)


Vouw de driehoek die je krijgt eerst plat 
en duw vervolgens met je vinger in het midden 
van de lange kant een deukje erin. 
Duw de hoekjes weer plat om de hart vorm te maken. 


Knip vervolgens de hoekjes een beetje bij 
om er een echt hartje van te maken, 
klaar! 


 Binnen een kwartiertje heb je zo 
een aardige hoeveelheid hartjes gevouwen! 


Nieuwsgierig geworden naar waar 
ik mijn inspiratie vandaan gehaald heb? 
Kijk dan hier of hier





Geen opmerkingen:

Een reactie posten